סוג של נייר – איך בוחרים ומה הסוגים 

כל גרפיקאי מתחיל או סתם אדם שמעוניין להדפיס דבר מה נתקל בשאלה איזה סוג של נייר כדאי לו או לה לבחור. בשוק קיום קיימים סוגים רבים של נייר עם גימורים שונים, כמו מבריק או נייר מט, כלומר הבחירה בסוג הנייר נעשית קשה במיוחד לאור המגוון הרחב שקיים כיום. עם זאת, עבור עבודות דפוס שונות בחירת הנייר היא חלק בלתי נפרד מהתוצאה הסופית, על כן כדאי להקדיש זמן ומחשבה לבחירה מושכלת ונכונה עבורכם. 

בקטע הבא נסביר על הסוגים השונים של גימורים וסוגי נייר שאנו מציעים, המאפיינים שלהם ולמה הם מומלצים, כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה. 

 

סוגי נייר 

  • דף כרומו – נייר כרומו הוא אחד מניירות ההדפסה הנפוצים ביותר. הוא מצופה בשכבה של חומר אורגני או סינטטי כמו עמילן, או קאוליניט שמעניק לו תכונות שאופטימליות להדפסה ככלל ולהדפסה צבעונית בפרט. הציפוי מעניק לנייר ברק, קשיחות, עמידות, ספיגת צבע ומגע קטיפתי. סוג נייר זה משמש בעיקר להדפסת כרטיסי ביקור, הזמנות לאירועים, פליירים, ברושורים וכו'. 
  • נייר נטול עץ – דף נטול עץ נחשב לנייר חזק ועמיד, והוא הנייר המקובל ביותר להדפסות משרדיות.  נייר זה יוצרים דרך שימוש בעיסה מתאי צמחים ולא הצמחים עצמם, אותה מפיקים בתהליך כימי או מכני. בגלל הייצור הלא קונבנציונלי של נייר זה הוא בעל טקסטורה מחוספסת מעט מה שמשפיע על המראה של המוצר הסופי. בנייר זה משתמשים גם כן לכרטיסי ביקור, נייר מכתבים, פנקסים, וכו'. 
  • נייר ממוחזר – נייר זה עשוי מעיסת נייר שמיוצרת בתהליך דומה לנייר נטול עץ. פירוק הסיבים נעשה דרך גריסת נייר וסינון במים, לאחר מכן משתמשים בסיבים הממוחזרים בתור המרכיב העיקרי של הנייר הממוחזר. כיום, נייר ממוחזר מהווה אלטרנטיבה מצוינת למי שרוצה לשמור על הסביבה והוא שימושי לרוב סוגי ההדפסות כולל כל המטרות המצוינות לעיל. 

 

גימור 

נייר כרומו מגיע בשני סוגי גימורים, נייר כרומו מבריק ונייר מט . בהתאם למטרה שההדפסה משרתת כדאי לבחור בין הגימורים, למשל עבור מגזינים, אלבומים ודברים דומים הדפסה מבריקה היא בחירה אסתטית והגיונית יותר. מנגד, עבור כרטיסי ביקור אולי עדיף לבחור נייר מט. 

 

עובי

כאשר בוחרים נייר להדפסה לא רק סוג הנייר קובע, גם לעובי יש משמעות. ככל שמשקל הנייר עולה הנייר עבה יותר, עמיד ומרשים יותר. למשל, נייר כרומו מגיע במשקל של 300 גרם, לעומת זאת נייר ממוחזר לרוב שוקל 350 גרם. לכן, לפני בחירת סוג הנייר כדאי לברר גם את המשקל. 

 

התאמה

דבר אחרון שחשוב לבדוק לפני שבוחרים נייר להדפסה הוא התאמת סוג הנייר לעיצוב. כבר קרו מצבים רבים בהם אנשים בחרו נייר נהדר אך הוא לא עמד בקנה אחד עם העיצוב, כך שהמטרה בהדפסה לא הושגה. לעיצובים בהירים יותר מתאימים ניירות ממוחזרים, או ניירות עם טקסטורה. מנגד, לעיצובים עם רקע כהה נייר מבריק יהיה האופציה הטובה יותר, והוא גם יכול להבליט את העיצוב ולהעניק לו ערך מוסף. 

 

לסיכום, לאחר שאתם יודעים מה זה נייר כרומו וסוגי נייר אחרים, ומהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת נייר הדפסה אתם מוכנים להיכנס לאתרנו ולהזמין הדפסה. 

דפוס דן אחים שני בע"מ היא חברת דפוס ותיקה שפועלת כבר למעלה מ-70 שנה, זהו עסק משפחתי שמקפיד לתת לכל לקוח יחס אישי וליווי צמוד, סבלני ומקצועי כדי שההדפסות שלכם יצאו הכי טובות שאפשר. לבירור פרטים נוספים וליצירת קשר עמנו לחצו כאן