חברות שונות מציעות לצרכן מוצרים זהים. כדי שצרכן יעדיף לרכוש מוצר דווקא מחברה מסויימת, חברות מנסות להבליט ערך ייחודי שקיים במוצר/בחברה או ערך תדמיתי שמוצמד למוצר/לחברה.



 ניתן מספר דוגמאות: 

1.     אדם רוצה להזמין מיניבוס. קיימות חברות רבות שנותנות שרותי הסעות. אדם יבחר דווקא ב"אגד" בגלל הותק שלה, אע"פ שכל חברת הסעות נותנת אותו מיניבוס ואותו נהג מקצועי.

2.     אנשים יבחרו במחשב מקינטוש של חברת אפל, בגלל הממשק המעוצב, אע"פ  שלמחשבי פיסי במערכת "חלונות"- יש אותם תוכנות בדיוק.

3.     אנשים יבחרו דווקא בבנק מזרחי טפחות בגלל ההתנהלות הידידותית של הבנק, אע"פ שכל בנק נותן אותם שירותים בדיוק.

4.     אנשים יבחרו לשתות "קוקה קולה" מאשר פפסי בגלל "התדמית הכיפית" שמוצמדת למוצר.



כל הערכים המוספים האלה נקראים: "ערכי המותג". 

 

צרכן יעדיף לקנות מוצר מחברה בעלת "ערך" המדבר יותר אליו מאשר  מוצר מחברה  ללא "ערך" זה, אע"פ שהמוצר מחברה בעלת "ערך" המדבר אליו יקר יותר משמעותית מאשר מוצר מחברה ללא "ערך" זה.

כך אנשים ישלמו יותר על מיניבוס מחברת "אגד", מאשר על מיניבוס מחברה לא מוכרת. 


 כיצד מעבירים בצורה נכונה את "ערך המותג"?

    כדי להעביר נכון את ערכי המותג בונים לוגו למוצר המשתמש בצבע וצורה נכונים.

    מחקר העלה כי ככל שקהל היעד מתחבר לעיצוב של לוגו החברה, הוא יתחבר גם כלפי החברה. מחקרים נוספים טוענים כי עיצוב לוגו טוב יוצר רושם ראשוני חיובי אצל הלקוחות כלפי אותה חברה, רושם שנשאר גם הלאה.

    דפוס דן יעצב לך לוגו ע"פ "ערך המותג" המרכזי בעסק שלך, ומגוון חומרי פרסום המשדרים ומעבירים "ערכים" אלה: ניירת משרדית, שילוט לרכבים, חוברות, עלונים, מוצרי קידום מכירות ועוד ועוד.

     כל אלה יגרמו לעסק שלך למכור יותר.


    דוגמא למיתוג: חברת DEVIDEND

    חברת דיבידנד מתעסקת בניהול פיננסי. הערך המבדל של חברה זאת:ערך תדמיתי של הצלחה ופריצת דרך בחיים. 

    כדי לבטא ערך זה, השתמשנו בלוגו בפונט נקי וזורם, ומעל צורה אבסטרקטית ש "פורצת" את הקו. בצורה ניתן לראות מטוס המסמל גלובליזציה וחדשנות.

    שלבנו 2 צבעים:

    הצבע השחור – צבע "כבד" הנועד לסמל אמינות ויציבות.

    הצבע הירוק מסמל הצלחה עסקית (צבע המסמל עליית מחירים בבורסה וכד')


    מחקרים הוכיחו את התפקיד של צבע ככלי חשוב ביצירת רושם על לקוחות. לדוגמא, כאשר אנשים פנו לעמדת שירות לקוחות שמאחוריה צבע ירוק, חווית השרות התפרשה בצורה יותר חיובית לעומת צבע אדום מאחורי עמדה זאת.





     דוגמא למיתוג: חברת DORON

    חברת doron  מציעה שרותי כתיבה טכנית לעסקים בינוניים וקטנים. הערך המבדל של חברה זאת היה: ידידותיות ויחס אישי. הידידותיות באה לידי ביטוי בכך שהחברה העניקה מתנות ללקוחותיה בחגים, כל פגישה היתה במשרד הלקוח (כך שלא יצטרך לטרוח), מתן מענה בשעות ובזמנים לא מקובלים, מפרט טכני ידידותי בהצעות המחיר, הקפדה על אדיבות ברמה גבוהה מאוד, ועוד.

    כדי לבטא ערך זה – הראנו בלוגו חיוך המסמל ידידותיות. הצבע כתום הוא ידידותי ושמח. הפונט שנבחר משדר נחמדות.

    בלוגו רואים עפרון – כלי כתיבה  - כדי לסמל את מהות החברה.