זה בכלל לא פשוט להיות ועד הבית בבניין מגורים משותף, ופעמים רבות זאת משימה מאתגרת הדורשת התדיינות מול בעלי מקצוע שונים (לאסוף הצעות מחיר, ולבחור את ההצעה הטובה ביותר), לאסוף כספים ולבצע גבייה מכל הדיירים בבניין ולדאוג לניהול כללי ותקין של הבניין. אם החלטתם לקחת על עצמכם את המשימה של ועד הבית או גזבר ועד הבית, חשוב לנהל זאת בצורה מסודרת, מוקפדת ושקופה כלפי שאר הדיירים.


 

מהם התפקידים של ועד הבית ומה החשיבות שלו?

 

כל בניין משותף צריך שיהיה לו ועד בית על מנת שיוכל לנהל את ענייניו השוטפים. ועד הבית נבחר פעם בשנה באספה כללית של דיירי הבניין ויש לו תפקידים רבים:

 

        חשבון בנק – ועד הבית אחראי על חשבון הבנק של הבניין ואם אין חשבון כזה הוא מחויב לפתוח חשבון בנק.

        גביית תשלומים – ועד הבית אחראי על גביית תשלומים חודשיים וכן על תשלומים מיוחדים.

        התקשרות עם בעלי מקצוע – ועד הבית אחראי על שכירת נותני שירותים (גננות, ניקיון, חשמל וכו')

        פנקס קבלות ועד בית – ועד הבית חייב שיהיו ברשותו קבלות לועד הבית, על מנת שיוכל למסור קבלה ועד בית, עבור כל הכנסה לבית המשותף.

        חשבוניות - קבלת חשבוניות לכל הוצאה של הבית המשותף.

        רישום – רישום וניהול כל ההכנסות וההוצאות. (ניהול ספר הכנסות והוצאות).

        דו"ח כספי – אחת לשישה חודשים יש להפיק דו"ח כספי מסודר.

        ייצוג משפטי – ועד הבית אחראי על הייצוג המשפטי של כל בעלי הדירות בהליכים משפטיים או במשא ומתן בכל הנושאים הקשורים לאחזקת הבית המשותף.


 

איזה נתונים צריכים להיות בתוך קבלות ועד בית?

 

קבלות לועד בית צריכות להכיל את הנתונים הבאים:

 

        שורות למילוי טקסט

        קבלה מס’

        נתקבל מ -

        כתובת

        עבור

        מזומן

        צ’ק מס’, בנק, סניף

        תאריך וחתימה

 

ועד בית קבלות – מסמך משפטי

 

כאשר מדובר על בניינים משותפים גדולים, עלולים להיווצר פעמים רבות חיכוכים וטענות לגבי אי סדר בנושאים פיננסים ולכן חשוב לשמור על כל פנקסי קבלות לועד הבית והחשבוניות בצורה מסודרת.

 

דוגמא לקבלה ועד בית

 

'דפוס דן' הוא עסק משפחתי הנוסד לפני למעלה מ-70 שנה ומציע מגוון רחב של שירותים הכוללים הפקות דפוס ומחלקת קריאייטיב. הלקוחות שלנו זוכים ליחס אישי וליווי צמוד מתחילת התהליך ועד לקבלת המוצר המוגמר. 'דפוס דן' מתמחה בביצוע כל סוגי עבודות הדפוס ומפיק עבור לקוחותיו, פרויקטים מורכבים ומיוחדים ברמת האיכות הגבוהה ביותר.

 

אם ברצונכם לקבל מידע נוסף על קבלות ועד בית להדפסה, אתם מוזמנים להתקשר עימנו בטלפון: 03-7320311, לכתוב לנו לכתובת אימייל: [email protected] או צרו קשר כאן.